Stockholms Sjötrafik AB startas i februari 1993 av Waxholms Ångfartygs AB, Stockholm. 1994 övertar Stockholms Sjötrafik AB drift och bemanningen av alla Waxholmsbolagets fartyg. B&N Hornet AB tar 2000 över driften av fartyget Roslagen, året därpå köper B&N Hornet AB Stockholms Sjötrafik AB som nu blir ett dotterbolag till B&N Nordsjöfrakt AB. I samband med samgåendet med Gortons Lines så byter B&N namn till Rederi AB Transatlantic och Stockholms Sjötrafik AB blir då ett dotterbolag till TransAtlantic Hornet AB. Rederiet förlorar i november 2006 Waxholms Ångfartygs AB:s upphandling om driften av fartygen. Vinner i januari 2007 tillbaka vissa fartyg vilka först tilldelats företaget Klart Skepp AB. Stockholms Sjötrafik AB säljs den 2 april 2007 till VD:n Magnus Sillén samt Sören Pettersson och Anna Öberg. Förlorar trafiken i april 2016 sedan Trafiknämden i november 2015 beslutat att tilldela TRSM Group 1 AB trafiken. Företaget läggs vilande tills vidare.
Vi erbjuder dig nu 1678 fartyg, 934 rederier och 116 nybyggnadsvarv.
Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Stockholms Ström 2 Rederi Stockholms Ström
Fartyget byggdes 1894 vid William Lindbergs Verkstads- och Varfs AB som Saltsjöbaden 3. Efter ett långt liv som hamnfärja under olika namn säljs hon 1981 och hamnar i Vaxholm under namnet Badholmen 1. Fem år senare, 1986, är hon åter på Strömmen och får det passande namnet Stockholms Ström 2. Allt sedan dess har hon vart trogen traden Slussen - Fjäderholmarna, stockholmarnas närmaste skärgårdsö.