Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Hunter
Hunter vid S:a Ingmarsö 2009-05-26
Hunter vid S:a Ingmarsö 2009-05-26
Foto: Krister Nilsson
Fler bilder
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Källa 1
* Källa 2
  Byggd 1968
  Varv Gustavsson & Anderssons varvs AB, Lidingö
  Varvsnummer 1015
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Aluminium
  IMO nummer -
  Signal SFB 9083
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 11,50 meter 11,50 meter
  Största bredd 3,50 meter 3,50 meter
  Djupgående 1,10 meter 1,10 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri - 2 x Ford 2725
  Effekt - 280 hk, 206 kW
  Toppfart - 18 knop
  Kapacitet - 34 passagerare
  Historik
  1968 Färdigställd.
  1969-05 Såld och levererad av Gustavsson & Anderssons varvs AB till P-E Södergren, Värmdö och döpt till Hunter.
  1978 Såld till Svartsjö Såg och Sjötransport AB, Svartsö Sjötaxi AB, Skälvik. Trafik i Stockholms mellersta skärgård. Trafik för Waxholmsbolaget på traden Boda - Svartsö - Ingmarsö - Finnhamn.
  1993 Nya huvudmaskiner, av fabrikat Ford 2725, 280 hk, 206 kW, installeras.
  2014-01-01 Uthyrd till Ingmarsö Sjötjänst AB, Ingmarsö. Trafik i Stockholms mellersta skärgård.
  2015-07-22 Svartsö Sjötaxi AB byter namn till Svartsö Förvaltning AB, Skälvik.
  2021-06-09 Såld till Antrophia Rederi AB, Stockholm. Trafik på traden Östanå färjeläge - Siaröfortet.
Tillbaka till Svartsö Sjötaxi AB
Tillbaka till Ingmarsö Sjötjänst AB
Tillbaka till Svartsö Förvaltning AB
Tillbaka till Antrophia Rederi AB
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1691 fartyg, 961 rederier och 121 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Silverfjord
Kent Krusell
Fartygsservice AB

m/s Silverfjord Foto: Bernt Fogelberg

Fartyget byggdes 1980 vid Marinteknik verkstads AB i Öregrund och blir omgående uthyrd för trafik på Öresund, till Danmark. Året därpå hyrs hon ut till Bo-Line i Luleå för trafik över till Kemi, Finland. 1984 byter hon kust till västkusten och Kostertrafiken där hon blir kvar i sex år. Efter tjänst i både Stockholm, Ueckermunde och Harlingen under ett flertal namn får hon så sitt nuvarande namn Veslø II 1998 och sätts in i trafiken Skjærhalden - Kosteröarna - Strömstad där hon än idag gör god tjänst, numera med Kust Event Strömstad AB som ägare.