Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Gajecha
Lady Felicia i Djursholm, Danderyd 2007-06-20
Lady Felicia i Djursholm, Danderyd 2007-06-20
Foto: Patrik Nylin
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Sveriges Skeppslista 1992, S162
* Sveriges Skeppslista 1997, S176
* Sveriges Skeppslista 1998, S258
* Sveriges Skeppslista 2001, S296
* Sveriges Skeppslista 2005, S336
* Sveriges Skeppslista 2006, S348
* Sveriges Skeppslista 2007, S384
* Sveriges Skeppslista 2013, S285
* Anders Hammar, Djursholm, TEL 2006-12-08
  Byggd 1982
  Varv Stål Marin AB, Göteborg
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Stål
  IMO nummer -
  Signal SFC 2920
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 12,70 meter 12,70 meter
  Största bredd 3,75 meter 3,75 meter
  Djupgående 1,30 meter 1,30 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri 1 x Perkins 1 x Perkins
  Effekt 115 hk, 84 kW 250 hk, 183 kW
  Toppfart 7 knop 14 knop
  Kapacitet - -
  Historik
  1982 Levererad av Stål Marin AB, Göteborg som fritidsbåt.
  1989 Såld till Arne Åberg, Vindö och omdöpt till Gajecha. Taxibåtstrafik i Stockholms mellersta skärgård.
  1993 Arne Åberg bildar Gajecha AB, Vindö.
  1991 Ny huvudmaskin, av fabrikat Perkins, 250 hk, 183 kW, installeras.
  1997 Renoverad ut- och invändigt.
  1997 Såld till Anders Hammar, Danderyd och omdöpt till Lady Felicia. Entreprenadarbeten i Stockholms skärgård.
  2012 Såld till Peter Richard Lövkvist, Danderyd.
Tillbaka till Arne Åberg
Tillbaka till Gajecha AB
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1691 fartyg, 961 rederier och 121 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Silverfjord
Kent Krusell
Fartygsservice AB

m/s Silverfjord Foto: Bernt Fogelberg

Fartyget byggdes 1980 vid Marinteknik verkstads AB i Öregrund och blir omgående uthyrd för trafik på Öresund, till Danmark. Året därpå hyrs hon ut till Bo-Line i Luleå för trafik över till Kemi, Finland. 1984 byter hon kust till västkusten och Kostertrafiken där hon blir kvar i sex år. Efter tjänst i både Stockholm, Ueckermunde och Harlingen under ett flertal namn får hon så sitt nuvarande namn Veslø II 1998 och sätts in i trafiken Skjærhalden - Kosteröarna - Strömstad där hon än idag gör god tjänst, numera med Kust Event Strömstad AB som ägare.