|
Karl Johan skrotas vid Årstaviken
|
 |
 |
 |
En grävmaskin ombord på arbetsfartyget Belinda i Årstaviken gräver upp fartygsdelar. |
|
|
 |
 |
 |
Arbetet är en del av att rensa upp vid en olaglig förtöjningsplats. |
|
|
 |
 |
 |
Delar av den sjunkna Karl Johan lyfts upp och läggs i en container. |
|
|
 |
 |
 |
Karl Johans propeller och propelleraxel. Samtliga bilder, foto: Anders Winter |
|
|
|
 |
Tillbaka till Bildreportage |
|
|
|  |
|
|
|  |
|
|
|  |
|
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1002 rederier och 124 nybyggnadsvarv.
Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
|
|
 |
|
|  |
|
|
|  |
|
m/s Venus Trafikverket Färjerederi
 Fartyget byggdes 2003 vid Uudenkaupungin Työvene OY efter att skrovet levererats från Riga Shipyard i Lettland. Till en början sätts färjan i trafik på Ljusteröleden för att tidigt 2007 flyttas till Gullmarsleden för att förstärka leden sedan E6:an rasat. Hon blir kvar på västkusten och trafikerar bl a leden Kollhättan - Svanesund innan hon flyttas tillbaka till östkusten och nu är i trafik på Ekeröleden, mellan Slagsta - Jungfrusund.
|
|
 |
|
|  |
|