Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Gustafsberg VII
Gustafsberg VII på Riddarfjärden, Stockholm 2013-06-08
Gustafsberg VII på Riddarfjärden, Stockholm 2013-06-08
Foto: Patrik Nylin
Gustafsberg VII utanför Högudden, Lidingö 2009-07-11
Gustafsberg VII utanför Högudden, Lidingö 2009-07-11
Foto: Krister Nilsson
Gustafsberg VII i Sigtuna 2007-07-01
Gustafsberg VII i Sigtuna 2007-07-01
Foto: Lars-Åke Gustavsson
Gustafsberg VII utanför Blockhusudden 2003-07-24
Gustafsberg VII utanför Blockhusudden 2003-07-24
Foto: Patrik Nylin
Gustafsberg VII vid Dockstavarvet AB, Docksta inför motoriseringen 1985-09
Gustafsberg VII vid Dockstavarvet AB, Docksta inför motoriseringen 1985-09
Foto: Börje Göransson
Saxaren i Södertälje 1969
Saxaren i Södertälje 1969
Foto: Stig Johansson
Saxaren vid Strandvägskajen, Stockholm 1967
Saxaren vid Strandvägskajen, Stockholm 1967
Foto: Kerold Klang
Saxaren vid Söder Mälarstrand 1966-02
Saxaren vid Söder Mälarstrand 1966-02
Foto: Bo Edman
Saxaren på Trälhavet på premiärturen efter bärgningen 1964-09-05
Saxaren på Trälhavet på premiärturen efter bärgningen 1964-09-05
Foto: Monne Sahlberg
Saxaren vid Storkråns brygga 1964-07-18
Saxaren vid Storkråns brygga 1964-07-18
Foto: Monne Sahlberg
Saxaren efter grundstötningen utanför Storkråns brygga 1964-06
Saxaren efter grundstötningen utanför Storkråns brygga 1964-06
Foto: Jan Edman
Saxaren vid kajen i Vaxholm
Saxaren vid kajen i Vaxholm
Foto: Vykort
Saxaren på Möja 1963
Saxaren på Möja 1963
Foto: Vykort
Saxaren vid Linanäs i slutet av 1930-talet
Saxaren vid Linanäs i slutet av 1930-talet
Foto: Vykort
Tillbaka till Fartygsfakta
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1003 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Delfin IV
Strömma Turism & Sjöfart AB

m/s Delfin IV Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 1964 vid Cerapid verkstads AB i Huddinge för en byggnadskostnad av 214.000 SEK. Hon sätts in i sightseeingtrafik i Stockholms hamn. 1987 förlängs fartyget vid Boghammar Marin på Lidingö och 1998 blir hon ombyggd med nytt däckshus i Gryt. Alltjämt så trafikerar hon Stockholms hamn i sightseeingtrafiken.