Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Curir
Curir i Ullånger 2006-09-01
Curir i Ullånger 2006-09-01
Foto: Krister Nilsson
  Fartygsfakta    
  Byggd 2005
  Varv Oy Botnia Marin AB, Malax, Finland
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Plast
  IMO nummer -
  Signal SFC 7754
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 8,76 meter 8,76 meter
  Största bredd 3,04 meter 3,04 meter
  Djupgående 0,60 meter 0,60 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri 1 x Volvo Penta D6 1 x Volvo Penta D6
  Effekt 310 hk, 228 kW 310 hk, 228 kW
  Toppfart 35 knop 35 knop
  Kapacitet 12 passagerare 12 passagerare
  Historik
  2005 Levererad av Oy Botnia Marin AB som Curir till Rederi AB Höga Kusten-Båtarna, Ulvöhamn. Taxibåtstrafik på Höga Kusten.
  2012 Såld till HC Marin Konsult AB, Ullånger.
  2020-05-20 Såld till Åke Lundén, Lidingö, Fritidsbåt.
Tillbaka till Rederi AB Höga Kusten-Båtarna
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1735 fartyg, 1002 rederier och 124 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Venus
Trafikverket Färjerederi

m/s Venus Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 2003 vid Uudenkaupungin Työvene OY efter att skrovet levererats från Riga Shipyard i Lettland. Till en början sätts färjan i trafik på Ljusteröleden för att tidigt 2007 flyttas till Gullmarsleden för att förstärka leden sedan E6:an rasat. Hon blir kvar på västkusten och trafikerar bl a leden Kollhättan - Svanesund innan hon flyttas tillbaka till östkusten och nu är i trafik på Ekeröleden, mellan Slagsta - Jungfrusund.