Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Gajecha
Lady Felicia i Djursholm, Danderyd 2007-06-20
Lady Felicia i Djursholm, Danderyd 2007-06-20
Foto: Patrik Nylin
  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Sveriges Skeppslista 1992, S162
* Sveriges Skeppslista 1997, S176
* Sveriges Skeppslista 1998, S258
* Sveriges Skeppslista 2001, S296
* Sveriges Skeppslista 2005, S336
* Sveriges Skeppslista 2006, S348
* Sveriges Skeppslista 2007, S384
* Sveriges Skeppslista 2013, S285
* Anders Hammar, Djursholm, TEL 2006-12-08
  Byggd 1982
  Varv Stål Marin AB, Göteborg
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Stål
  IMO nummer -
  Signal SFC 2920
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 12,70 meter 12,70 meter
  Största bredd 3,75 meter 3,75 meter
  Djupgående 1,30 meter 1,30 meter
  Brt/Nrt - -
  Maskineri 1 x Perkins 1 x Perkins
  Effekt 115 hk, 84 kW 250 hk, 183 kW
  Toppfart 7 knop 14 knop
  Kapacitet - -
  Historik
  1982 Levererad av Stål Marin AB, Göteborg som fritidsbåt.
  1989 Såld till Arne Åberg, Vindö och omdöpt till Gajecha. Taxibåtstrafik i Stockholms mellersta skärgård.
  1993 Arne Åberg bildar Gajecha AB, Vindö.
  1991 Ny huvudmaskin, av fabrikat Perkins, 250 hk, 183 kW, installeras.
  1997 Renoverad ut- och invändigt.
  1997 Såld till Anders Hammar, Danderyd och omdöpt till Lady Felicia. Entreprenadarbeten i Stockholms skärgård.
  2012 Såld till Peter Richard Lövkvist, Danderyd.
Tillbaka till Arne Åberg
Tillbaka till Gajecha AB
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1657 fartyg, 895 rederier och 112 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Stockholms Ström 2
Rederi Stockholms Ström

m/s Stockholms Ström 2 Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 1894 vid William Lindbergs Verkstads- och Varfs AB som Saltsjöbaden 3. Efter ett långt liv som hamnfärja under olika namn säljs hon 1981 och hamnar i Vaxholm under namnet Badholmen 1. Fem år senare, 1986, är hon åter på Strömmen och får det passande namnet Stockholms Ström 2. Allt sedan dess har hon vart trogen traden Slussen - Fjäderholmarna, stockholmarnas närmaste skärgårdsö.