Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Eagle II
Ingen bild

  Fartygsfakta     Informationskällor:
* Nils-Henrik Krokstedt, EMA, 2007-04-21 PN
* Båtologen 6/1987, S267
* Båtologen 6/1988, S271
* Båtologen 2/1989, S80
* Båtologen 4/1992, S175
* Båtologen 4/1999, S199
* Sveriges Skeppslista 1989, S60
* Sveriges Skeppslista 1992, S44
* Sveriges Skeppslista 2001, S16
* Sveriges Skeppslista 2005, S16, KN
* Sveriges Skeppslista 2006, S16, KN
* Sveriges Skeppslista 2007, S16, KN
* Sveriges Skeppslista 2008, S16, KN
* Sveriges Skeppslista 2009, S16, KN
* Sveriges Skeppslista 2010, S11, KN
  Byggd 1985
  Varv Cantieri Riva, Barnico, Italien
  Varvsnummer -
  Registernr 13605
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Plast
  IMO nummer -
  Signal SMBI
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 14,71 meter 14,71 meter
  Största bredd 4,22 meter 4,22 meter
  Djupgående - -
  Brt/Nrt 23/7 23/6
  Maskineri - -
  Effekt 850 hk, 625 kW 898 hk, 660 kW
  Toppfart - -
  Kapacitet - -
  Historik
  1985 Levererad av Cantieri Riva.
  1987 Såld till Swedish Eagle Charter AB, Stockholm och döpt till Eagle II. Chartertrafik i Stockholms skärgård.
  1988 Såld till Rederi AB Rosenudde, Stockholm och omdöpt till Katta.
  1989 Såld till Rederi AB Eriam, Malmö och omdöpt till Esprit.
  ? Såld till Madelené Iwers, Vikbolandet.
  1992 Såld till Tyskland.
  1999 Såld till Andreas Bette, Stockholm och omdöpt till Amica. Fritidsbåt.
Tillbaka till Swedish Eagle Charter AB
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1647 fartyg, 892 rederier och 110 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Stockholms Ström 2
Rederi Stockholms Ström

m/s Stockholms Ström 2 Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 1894 vid William Lindbergs Verkstads- och Varfs AB som Saltsjöbaden 3. Efter ett långt liv som hamnfärja under olika namn säljs hon 1981 och hamnar i Vaxholm under namnet Badholmen 1. Fem år senare, 1986, är hon åter på Strömmen och får det passande namnet Stockholms Ström 2. Allt sedan dess har hon vart trogen traden Slussen - Fjäderholmarna, stockholmarnas närmaste skärgårdsö.