Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Motala Express lämnar Motala
Man lämnar kajen utanför  Motala Docka kl. 08.07.
Man lämnar kajen utanför Motala Docka kl. 08.10.
Första gången i en av Göta Kanals slussar. Borenshults övre.
Första gången i en av Göta Kanals slussar. Borenshults övre.
Kl. 10.40 lämnar man Borenshult och Motala bakom sig.
Kl. 10.40 lämnar man Borenshult och Motala bakom sig.
Passering av Göta Hotell i Borensberg.
Passering av Göta Hotell i Borensberg.
Kungs Norrby akvedukt, över väg 34 utanför Borensberg.
Kungs Norrby akvedukt, över väg 34 utanför Borensberg.
Man lämnar kl. 17.55 Brunnby slussar utanför Ljungsbro för färd mot natthamn i Berg. Färden kommer sedan att fortsätta via Gryts varv till Stockholm.
Man lämnar kl. 17.55 Brunnby slussar utanför Ljungsbro för färd mot natthamn i Berg. Färden kommer sedan att fortsätta via Gryts varv till Stockholm.
Samtliga bilder, foto: Patrik Nylin
Tillbaka till Bildreportage
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1625 fartyg, 864 rederier och 106 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Stockholms Ström 2
Rederi Stockholms Ström

m/s Stockholms Ström 2 Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 1894 vid William Lindbergs Verkstads- och Varfs AB som Saltsjöbaden 3. Efter ett långt liv som hamnfärja under olika namn säljs hon 1981 och hamnar i Vaxholm under namnet Badholmen 1. Fem år senare, 1986, är hon åter på Strömmen och får det passande namnet Stockholms Ström 2. Allt sedan dess har hon vart trogen traden Slussen - Fjäderholmarna, stockholmarnas närmaste skärgårdsö.