Navigering
Start



Båtregister

Rederier

Varv



Bildreportage

Forum

Länkar



Kontakt

Om sidan

Vanliga frågor

Efterlysningar

Uppdateringar

Albert
Albert 2007-07-30
Albert 2007-07-30
Foto: Lars-Åke Gustavsson
  Fartygsfakta     Informationskällor:


* Sveriges Skeppslista 2001, S154
* Sveriges Skeppslista 2002, S156
* Sveriges Skeppslista 2003, S158
* Sveriges Skeppslista 2004, S162
* Sveriges Skeppslista 2005, S166
* Sveriges Skeppslista 2006, S170
* Sveriges Skeppslista 2007, S178
* Sveriges Skeppslista 2008, S182
* Sveriges Skeppslista 2009, S190
* Sveriges Skeppslista 2010, S188
* Sveriges Skeppslista 2011, S196
* Sveriges Skeppslista 2012, S219
* Sveriges Skeppslista 2013, S197
* Sveriges Skeppslista 2014, S200
* Sveriges Skeppslista 2015, S201
* Sveriges Skeppslista 2016, S199
* Sveriges Skeppslista 2017, S201
  Byggd 1999
  Varv Strömstads Plåt & Marin AB, Strömstad
  Varvsnummer -
  Registernr -
  Fartygstyp Motorfartyg
  Material Aluminium
  IMO nummer -
  Signal SFC 5862
  Systerfartyg -
  Teknisk data Vid byggnation Idag
  Längd öa 11,94 meter 11,94 meter
  Största bredd 3,95 meter 3,95 meter
  Djupgående 0,80 meter 0,80 meter
  Brt/Nrt - 17/-
  Maskineri - 2 x Volvo Penta D6-330
  Effekt 500 hk, 368 kW 660 hk, 485 kW
  Toppfart - -
  Kapacitet - 12 passagerare
  Historik
  1999 Levererad av Strömstads Plåt & Marin AB som Albert till Rossö Skärgårdsturer HB, Strömstad. Hemort Rossö. Trafik i norra Bohuslän.
  2005 Såld till Per Eliasson sjö & skogstjänst, Borlänge. Hemort Väddö. Trafik i Stockholms norra skärgård.
  2010 Nya huvudmaskiner, av fabrikat Volvo Penta D6-330, 660 hk, 485 kW, installeras.
Tillbaka till Per Eliasson sjö & skogstjänst
 
 
Skärgårdsbåtar.se
Vi erbjuder dig nu 1663 fartyg, 900 rederier och 113 nybyggnadsvarv.

Nytt material tillkommer ofta, både nya fartyg samt uppdateringar på de fartyg som redan idag finns på våra sidor!
Månadens presentation
m/s Stockholms Ström 2
Rederi Stockholms Ström

m/s Stockholms Ström 2 Foto: Krister Nilsson

Fartyget byggdes 1894 vid William Lindbergs Verkstads- och Varfs AB som Saltsjöbaden 3. Efter ett långt liv som hamnfärja under olika namn säljs hon 1981 och hamnar i Vaxholm under namnet Badholmen 1. Fem år senare, 1986, är hon åter på Strömmen och får det passande namnet Stockholms Ström 2. Allt sedan dess har hon vart trogen traden Slussen - Fjäderholmarna, stockholmarnas närmaste skärgårdsö.